OstuTurg.ee Logo

Ostu-müügi tingimused – OstuTurg.ee

Viimati muudetud: 11/03/2025

1. Üldsätted

1.1. Käesolevad Ostu-müügi tingimused (edaspidi “Tingimused”) reguleerivad kaupade ostmist ja müümist veebipoe OstuTurg.ee (edaspidi “Veebileht” või “Pood”) kaudu. Tingimused kehtivad kõigile tehingutele, mis sõlmitakse Ostja ja Müüja vahel Veebilehel.

1.2. Müüja on HR ELECTRONICS OÜ, ettevõte, kes haldab OstuTurg.ee veebipoodi. HR Electronics OÜ on registreeritud Eestis (registrikood 14412321), asukoht: Asuvere tee 7-4, Tihemetsa alevik, Saarde vald, 86201 Pärnu maakond. Käesolevates Tingimustes tähistab Ostja igat füüsilist või juriidilist isikut, kes esitab OstuTurg.ee-s tellimuse.

1.3. Need Tingimused on õiguslikult siduv leping Ostja ja Müüja vahel. Kaupu ostes kinnitab Ostja, et on Tingimused läbi lugenud, neist aru saanud ning nendega täielikult nõustunud. Nõustumine Tingimustega on kauba soetamise eeldus; Ostja peab enne tellimuse vormistamist kinnitama, et on Tingimustega nõus.

1.4. Kui Ostja ei nõustu ühegi Tingimuste punktiga, ei ole tal lubatud Poest kaupu tellida ega osta. Iga tellimuse esitamine OstuTurg.ee-s loetakse Tingimuste aktsepteerimiseks. Kui tellimus on esitatud ja Müüja on selle kinnitanud, on Tingimused mõlemale poolele siduvad.

1.5. Müüja võib Veebilehel avaldada ka täiendavaid poliitikaid (nt privaatsuspoliitika, tagastuspoliitika jms). Need poliitikad on käesolevate Tingimuste lahutamatud osad, niivõrd kui need reguleerivad Ostja toiminguid või õigusi Veebilehel ja ostuprotsessis. Kui mõnes teises dokumendis sätestatu on Tingimustega vastuolus, kehtivad ostutehingut puudutavates küsimustes eelisjärjekorras käesolevad Tingimused.

 

2. Ostu-müügilepingu sõlmimine

2.1. Müügi- ja ostuleping (ostu-müügi leping) Ostja ja Müüja vahel loetakse sõlmituks hetkest, mil Ostja on Veebilehel:

  • lisanud soovitud kaubad ostukorvi,
  • esitanud kõik nõutud andmed (sh kättetoimetamise aadress, kontaktinfo jms),
  • kinnitanud Tingimustega nõustumist
  • ning seejärel klõpsanud nuppu, mis vormistab tellimuse (nt “Osta” või “Esita tellimus”).

Tavaliselt saadetakse seejärel Ostjale tellimuse kinnitus e-postiga või kuvatakse kinnitus ekraanil. Sellest hetkest on leping siduv.

2.2. Tellimust esitades kinnitab Ostja, et on enne ostuotsuse tegemist Tingimustega tutvunud ja neid aktsepteerib. Kui Ostja ei nõustu Tingimustega, ei tohi ta tellimust vormistada.

2.3. Müüjal on õigus esitatud tellimus oma äranägemisel vastu võtta või keelduda sellest (lähtudes näiteks varudest, makse õnnestumisest või muudest objektiivsetest asjaoludest). Kui Müüja tühistab Ostja tellimuse (nt laoseisu puudumise või muu põhjuse tõttu), teavitatakse Ostjat esimesel võimalusel ning juba tasutud summa tagastatakse vastavalt punktile 3.1 (Müüja tühistamisõigus).

2.4. Sõlmitud leping kehtib seni, kuni Ostja ja Müüja on täitnud kõik lepingust tulenevad kohustused – Müüja on kauba kätte toimetanud ja Ostja on selle eest tasunud – või kuni leping lõpetatakse vastavalt Tingimustele (nt kui tellimus tühistatakse või Ostja tagastab kauba). Tellimused sõltuvad kaubavarust ja makse õnnestumisest.

2.5. Elektrooniline leping: Poolte vahel ei ole tarvis füüsilist allkirjastamist. Ostja elektrooniline kinnitus tellimuse esitamisel ja Müüja kinnitus (nt e-kiri) on piisavad, et lugeda lepingut sõlmituks. Poolte elektrooniline suhtlus (e-post, veebilehe registreeringud) omab võrdväärset õiguslikku jõudu paberil allkirjastatud dokumendiga.

 

3. Müüja õigused

3.1. Õigus tellimusi tühistada: Müüjal on igal ajal õigus tühistada mis tahes tellimus (täielikult või osaliselt), ilma et oleks kohustatud andma Ostjale pikemaid selgitusi. See õigus kehtib isegi pärast tellimuskinnituse väljastamist. Tühistamise korral teavitab Müüja sellest Ostjat esimesel võimalusel ning kui Ostja on juba tellimuse eest tasunud, tagastab Müüja tasutud summa tühistatud kaupade eest. Ostja nõustub, et Müüjal ei ole täiendavat vastutust ega kohustust võimalike kahjude või ebamugavuste eest, mis tulenevad Müüja poolsest tellimuse tühistamisest peale tasutud summa tagastamise.

3.2. Õigus komplekteerida tellimusi eri ladudest: Müüjal on õigus lähetada tellitud kaupu ükskõik millisest oma laost või kolmanda osapoole laost, sh (kuid mitte ainult) Amazonist või muudest logistikaettevõtetest, kellega Müüjal on koostööleping. See tähendab, et Ostja võib saada pakke, mis on saadetud otse kolmanda osapoole ladudest ning millel võib olla kolmanda osapoole pakend (nt Amazon). Kogu vastutus müügilepingu täitmise eest jääb siiski Müüjale (HR Electronics OÜ). Müüja võib suvalisel hetkel otsustada jagada tellimuse mitmeks eraldi saadetiseks (kui esemed asuvad eri ladudes) või saata kaubad väljastpoolt Eestit, kuid see ei too Ostjale kaasa täiendavaid kulusid või keerukusi beyond esialgselt kokkulepitud tingimuste.

3.3. Õigus kehtestada ja muuta hindu: Müüjal on õigus kehtestada toodetele hinnad täielikult oma äranägemisel. OstuTurg.ee-s toodud hinnad võivad olla kõrgemad või madalamad kui mõnel teisel turul samadele või sarnastele toodetele. Ostja mõistab ja aktsepteerib, et hinnaerinevusi võivad mõjutada näiteks tarnijate hinnad, logistikatasud, valuutakursid jne. Müüjal on õigus muuta hindu igal ajal enne, kui Ostja on kauba eest tasunud ja tellimuse kinnitanud. Kui Ostja on nõustunud konkreetse hinnaga tellimuse vormistamise hetkel, kehtib see hind tollele tehingule (välja arvatud selged ilmse vea juhud – vt punkt 7.2). Ostja ei või hiljem nõuda hinna vähendamist põhjendusel, et leidis sama toote odavamalt mujalt, või hind on Veebilehel pärast tellimust muutunud.

3.4. Õigus Tingimusi ühepoolselt muuta: Müüjal on igal ajal õigus muuta käesolevaid Tingimusi, tehes vastavad muudatused kättesaadavaks OstuTurg.ee veebilehel ja uuendades “viimati muudetud” kuupäeva. Uuendatud Tingimused kehtivad alates avaldamisest kõigile uutele või hilisematele tehingutele. Müüja võib (aga ei pruugi) teavitada püsikliente Tingimuste olulisematest muudatustest e-kirja või veebiteate kaudu. Ostja kohustus on aeg-ajalt Tingimusi üle vaadata. Tingimuste muudatustega mittenõustumisel peab Ostja hoiduma Veebilehe ja selle teenuste kasutamisest. (Varasemate tellimuste puhul kehtivad need Tingimused, mis olid jõus tellimuse esitamise ajal, kui pooled ei lepi kokku teisiti.)

3.5. Õigus piirata ligipääsu või teenuse osutamist: Müüjal on õigus keelduda teenuse osutamisest või piirata Ostja ligipääsu, kui Ostja:

  • rikub Tingimusi,
  • esitab ebaõigeid või eksitavaid andmeid,
  • püüab kahjustada Veebilehe tööd või turvalisust,
  • sooritab petturlikke või ebaseaduslikke tehinguid,
  • kuritarvitab tagastus- või garantiipoliitikat,
  • tegeleb süstemaatilise tagasinõudmiste (chargeback) või väärinfo esitamisega,
  • ahistab Müüja töötajaid,
  • muul moel kahjustab Müüja seaduslikke huve.

Müüja võib sellisel juhul tühistada Ostja tellimuse (kui see on veel täitmata) ja tagastada selle eest tasutud summad (välja arvatud võimalikud kahjud pettusekahtluse korral), teavitades Ostjat e-posti teel. Müüja ei vastuta kahjude või kulude eest, mis tulenevad Ostjale teenuse keelamisest, kui see toimub käesolevates Tingimustes toodud alustel.

3.6. Õigus veebipoe ajutiseks või alaliseks peatamiseks: Müüjal on õigus ajutiselt peatada või alaliselt lõpetada veebipoe OstuTurg.ee või selle mistahes osa tegevus oma äranägemisel, sealhulgas hooldustööde, uuenduste, äriliste otsuste või turvaprobleemide tõttu. Veebipood võib olla teatud perioodidel kättesaamatu ilma ette teatamata. Müüja ei vastuta Ostja kahjude eest, mis on põhjustatud ligipääsu puudumisest (nt ei õnnestu tellimust teatud ajal esitada). Alalisel tegevuse lõpetamisel püüab Müüja täita veel töös olevad tellimused või tagastab saamata jäänud kaupade eest tasutud summad. Muus osas ei ole Müüjal täiendavat vastutust, kui veebipoe tegevus lõpeb.

 

4. Müüja kohustused

4.1. Tellimuse töötlemine ja väljasaatmine: Müüja kohustub töötlema ja täitma Ostja esitatud ning vastu võetud tellimuse mõistliku aja jooksul. Tavaliselt tähendab see, et pärast tellimuse kättesaamist ja makse laekumist alustab Müüja kauba väljasaatmist mõne tööpäeva jooksul. Tegelik tarneaeg sõltub lao saadavusest, logistika partneritest jt teguritest. Müüja ei anna absoluutset garantiid konkreetse kättetoimetamise kuupäeva suhtes, v.a juhtudel, kui on eraldi kirjalikult kokku lepitud. Müüja teavitab Ostjat e-posti või veebikonto kaudu, kui kaup on teele pandud ning võimalusel edastatakse ka jälgimiskood.

4.2. Vastutuse piiramine viivituste puhul: Müüja annab kauba üle kolmandale osapoolele (kuller, postiteenistus vms) mõistliku aja jooksul, kuid ei vastuta kolmandatest osapooltest või Müüjast mitteolenevatest põhjustest tingitud tarneviivituste või -takistuste eest (sh Amazon või muu partnerladu, tolliprotseduurid, logistikaseisakud, ostja antud ebaõige aadress, jne). Ostja mõistab, et kauba kohalejõudmise tegelik kiirus sõltub suuresti transporditeenuse pakkujatest. Müüja ei kompenseeri kaudseid kahjusid (nt saamata jäänud tulu, ajakulu) tarneviivituste puhul.

4.3. Laost otsas olevate kaupade käsitlemine: Müüja püüab hoida laoseisuinfo ajakohasena. Kui siiski selgub pärast tellimuse esitamist, et mõni tellitud toode on laost lõppenud või muul põhjusel mittesaadav, teavitab Müüja sellest Ostjat esimesel võimalusel ning:

  • pakkub asendustoodet, mis on samaväärse või kõrgema kvaliteedi ja sarnaste funktsioonidega, Ostja nõusolekul, või
  • tühistab puuduva kaubaga seotud osa tellimusest ja tagastab Ostjale selle eest tasutud summa 7 tööpäeva jooksul pärast tühistamisotsust.

Asendustoote keeldumise korral tagastab Müüja puuduva toote maksumuse. Ülejäänud tellimuses olevad saadavalolevad kaubad täidetakse tavapäraselt, v.a kui Ostja ja Müüja lepivad kokku kogu tellimuse tühistamises.

4.4. Kohustus lähetada õiged kaubad: Müüja vastutab, et Ostjale saadetaks õiged kaubad (õige toode, kogus, põhifunktsioonid). Kui siiski juhtub eksitus (vale toode või vale kogus), kohustub Müüja selle oma kulul parandama (korraldades vale kauba tagastuse ja saates uue õige kauba või tehes tagasimakse).

4.5. Tagastuste ja tagasimaksete töötlemine: Ostja tagastuspõhjuse (nt 14-päevane taganemisõigus või defekt) nõuete puhul kohustub Müüja neid mõistliku aja jooksul menetlema. Pärast kauba kättesaamist ja kontrollimist tagastab Müüja Ostjale raha hiljemalt 14 kalendripäeva jooksul (v.a juhul, kui on õigustud mahaarvamised; vt 6.4). Tagastus tehakse samale makseviisile, mida Ostja kasutas, kui ei lepita kokku teisiti. Defektsete või valede toodete puhul katab Müüja tagastuskulu. Tavaliste ümbermõtlemiste puhul katab tagastuskulu Ostja (vt p 6.2).

4.6. Õigusaktide järgimine ja garantiikohustused: Müüja tagab müüdavate kaupade vastavuse kehtivatele õigusnormidele. Müüja täidab seadusest tulenevaid garantiikohustusi (nt tarbijakaitsealased nõuded, kaheaastane lepingutingimustele vastavuse garantii jne), kui see on Ostjale (tarbijale) kohaldatav. Defektset või mittevastavat kaupa käsitletakse vastavalt õigusaktidele ja Müüja poliitikatele (parandus, asendus, hinna alandamine, tagastus vms).

 

5. Ostja õigused

5.1. Õigus saada kokkulepitud kaupu: Ostjal on õigus saada lepingujärgseid kaupu (st neid kaupu, mis said tellitud ja makstud), koguse, kvaliteedi ja kirjelduse poolest vastavuses Müüja infole. Niipea kui Müüja on Ostjale kauba üle andnud ning Ostja on selle vastu võtnud, loetakse Müüja ostu-müügilepingu tingimused osaliselt täidetuks (välja arvatud võimalike pretensioonide korral).

5.2. Õigus toote tagastamisele (14-päevane poliitika): Ostjal on õigus tagastada toode 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamisest ilma konkreetset põhjust nimetamata, kui järgitakse punktis 6.4 nimetatud tingimusi. See 14-päevane periood sisaldab ja ületab seadusjärgset 14-päevast taganemisõigust. Lühidalt:

  • Ostja peab Müüjat tagastuso intentioonist teavitama,
  • Toode peab olema originaalpakendis, avamata ja kasutamata,
  • Ostja katab tagastuskulu (v.a defektse või vale saadetise korral).

Kui need tingimused on täidetud, saab Ostja kauba eest raha tagasi (välja arvatud algne saatmiskulu, kui seadus ei nõua teisiti) hiljemalt 14 päeva jooksul pärast Müüja poolt tagastatud toote kättesaamist ja kontrolli.

5.3. Õigus tagasimaksele tühistatud tellimuste korral: Kui Müüja tühistab Ostja tellimuse (vt p 3.1) või on pooled kokku leppinud tellimuse tühistamises, saab Ostja kasutatud makseviisil tehtud makse(t) kiire tagasimakse. Müüja ei võta tavaliselt tühistamistasu, kui Müüja otsustas ise tellimuse lõpetada.

5.4. Õigus teabele ja teavitustele: Ostjal on õigus saada Müüjalt selget teavet tellimuse staatuse, muudatuste ja Tingimuste uuenduste kohta (vt täpsemalt p 8). Samuti teatatakse Ostjale, kui esineb tarneprobleeme, laoseisu puudust vms, andes Ostjale võimaluse reageerida (nt asendustoote aktsepteerimine või tellimuse tühistamine).

5.5. Õigus turvalistele ja seaduslikele toodetele: Ostja võib eeldada, et Müüja müüdavad tooted on autentsed, ohutud ja vastavad kehtivatele nõuetele. Kui Müüjal ilmneb info toote turvalisusriskist või tootja tagasikutsumisest, võtab Müüja tarvitusele vastavad meetmed (sh võib Ostjaid teavitada, tooted müügilt eemaldada vms).

5.6. Õigus privaatsusele: Ostja isikuandmeid töödeldakse vastavalt Müüja privaatsuspoliitikale, mis on veebilehel kättesaadav. Ostjal on õigus teada, kuidas tema andmeid kasutatakse, ning nõuda vajadusel neile ligipääsu või nende parandamist seadusega ettenähtud korras.

5.7. Seadusest tulenevate õiguste säilimine: Nendes Tingimustes kirjeldatud ostjaõigused ei piira Ostja seadusjärgseid õigusi. Kui Ostja on tarbija, siis tarbijakaitseseadusest või muudest sätetest tulenevaid õigusi ei või lepinguga tühistada või vähendada. Nende Tingimuste sätteid tuleb tõlgendada nii, et need oleksid kooskõlas kehtiva tarbijakaitseõigusega.

 

6. Ostja kohustused

6.1. Kohustus tasuda tellimuse eest: Ostja peab täies ulatuses tasuma tellitud kaupade hinna ning sellega kaasnevad võimalikud maksud (nt käibemaks) ja tarnetasud nii, nagu Veebilehel ostu vormistamise käigus kuvatakse. Üldjuhul tuleb makse teostada ostuhetkel (nt pangalink, krediitkaart vms). Müüja ei ole kohustatud kaupa välja saatma enne, kui makse on laekunud. Kui Ostja makse ebaõnnestub (nt kaardimakse tagasilükkamine) või jääb tasumata, võib Müüja tellimuse käsitleda kehtetuna. Ostja katab ka kõik täiendavad tasud, mis võivad tekkida makseteenuse kasutamisel (valuutavahetus, panga teenustasud jne).

6.2. Kohustus kanda tagastuskulu (vabatahtlik tagastus): Juhul, kui Ostja kasutab 14-päevast tagastusõigust ja tagastab mittevastava või mittevajalikuks osutunud kauba (millel ei ole tootmisdefekti või Müüja eksitust), tasub Ostja tagastamise transpordikulud ise. Müüja ei ole kohustatud neid kulusid hüvitama. Seejuures lasub Ostjal riski vastutus kauba juhusliku hävimise või kahjustumise eest tagasiteel kuni kaubani jõudmiseni Müüjani. Soovitatav on kasutada jälgitavat ja vajadusel kindlustatud postiteenust. Kui kaup tagastatakse Müüja vea tõttu (vale toode, defektne kaup), siis katab Müüja tagastuskulu ning Ostjal on õigus saada täies ulatuses tagasi ka algne saatmiskulu, kui terve tellimus tagastati. Vabatahtliku tagastuse korral ei ole Müüja kohustatud hüvitama esmast saatmiskulu, välja arvatud juhul, kui kehtiv seadus (nt 14-päevase taganemisõiguse raames) seda nõuab.

6.3. Kohustus järgida tagastusprotseduuri: Enne toote tagastamist peab Ostja alati võtma ühendust Müüjaga (e-post või veebivormi kaudu) ja saama tagastusloa (RMA, tagastuse kinnitus või aadressiinfo). Ostja ei tohi toodet tagasi saata ilma Müüja juhisteta, sest see võib raskendada paki tuvastamist ja pikendada tagasimakse protsessi. Ostja peab esitama tellimuse info (tellimuse number, tagastuse põhjus vms). Kui Ostja saadab kauba valesse aadressi või ilma Müüjat teavitamata, võib Müüja keelduda tagastuse vastuvõtmisest või tekib viivitus tagasimakse tegemisel.

6.4. Tagastatava kauba seisukord: 14-päevase tagastusõiguse kasutamisel peab kaup olema originaalpakendis, avamata, kasutamata ja kahjustamata. Kõik pakendisse kuuluvad elemendid (lisatarvikud, juhendid, sildid, garantiilehed, kingitused jms) peavad olema kaasas. Kui Müüja tuvastab, et tagastatud kaup on kasutatud, pakend rikutud või puudub mõni osa, võib Müüja keelduda tagastuse vastuvõtmisest või teha Ostjale osalise tagasimakse, arvestades asja väärtuse vähenemist. Müüja teavitab Ostjat, kui leitakse mittevastavusi. Ostjal võib olla võimalus kauba tagasi saada (saatekulu Ostja kanda) või nõustuda vähendatud tagasimaksega. 14-päevane tagastusõigus on mõeldud olukordadeks, kus Ostja otsustab mitte kasutada või mitte avada toodet, mitte selleks et toodet proovida ja siis tagastada. (Defektse või vale saadetise korral võib kaup loomulikult olla avatud defekti tuvastamiseks – sel juhul katab tagastuskulu Müüja.)

6.5. Õigete andmete esitamise kohustus: Ostja peab esitama tõesed ja ajakohased andmed (nimi, tarneaadress, kontaktinfo jne) tellimust vormistades või kontot luues. Müüja ei vastuta viivituste või kättetoimetamise vigade eest, mis tulenevad Ostja esitatud vääratest andmetest. Kui Ostja avastab vea pärast tellimuse esitamist (nt aadress vale), peab ta võtma Müüjaga esimesel võimalusel ühendust. Ostja ei tohi esineda teise isikuna ega esitada valeteavet. Pettuse või kelmuse kahtlusel on Müüjal õigus rakendada punkti 3.5 (keelduda teenuse osutamisest).

6.6. Kohustus võtta kaup vastu: Ostja peab tegema mõistlikud pingutused, et kaup vastu võtta (näiteks olla tarneaadressil kättesaadav või õigeaegselt pakiautomaadist pakk välja võtta). Kui Ostja ei võta kaupa õigeaegselt vastu või eirab kulleri/posti teateid, võib pakk Müüjale tagasi jõuda. Sellisel juhul võib Müüja nõuda lisakulu või tasude katmist (nt uuesti saatmise kulu) või käsitleda tellimust katkestatuna. Kui Ostja keeldub põhjendamatult kättetoimetatud kaubast, võib see olla Tingimuste rikkumine ning Müüjal võib tekkida õigus nõuda kahjuhüvitist või kulude katmist.

6.7. Nõusolek seaduste ja poe reeglitega: Ostja kohustub kasutama Veebilehte seaduslikel eesmärkidel, järgima kõiki kohaldatavaid õigusakte ja mitte sooritama tegevusi, mis kahjustaksid Veebilehe turvalisust. Samuti on Ostja kohustatud järgima Poest kehtestatud reegleid (nt sooduskoodide kasutamise tingimused, kommentaaride avaldamise tingimused). Rikkumise korral võib Müüja rakendada punktis 3.5 nimetatud meetmeid.

 

7. Üldine vastutus ja vastutuse piirangud

7.1. Toodete kujutised – värv, mõõtmed, pakend: Müüja püüab anda võimalikult täpseid kirjeldusi ja pilte. Samas:

  • Ekraanisätted: Värvitoonid fotodel võivad erineda tegelikkusest ekraanisäte, valguse jms tõttu. See ei ole käsitletav veana, kui erinevus on väike.
  • Pakendi uuendused: Tootja võib muuta toote pakendit või märgistust ilma ette teatamata. Kui muutus ei mõjuta oluliselt toote funktsioone või sisu, ei loeta seda lepingurikkumiseks.
  • Kolmandate osapoolte pakendid: Kolmanda osapoole laost (nt Amazon) saadetud pakk võib saabuda nende logoga karbis, mis ei viita toote sisulisele erinevusele.
  • Mõõtude ja andmete kõrvalekalded: Väikesed erinevused (paar mm või grammi) on tööstuslikult lubatud tolerantsid. Ostja ei või nõuda tagastust Müüja kulul vaid vähese pakendi- või suuruseerinevuse tõttu, kui see ei mõjuta toote kasutust.

Seega mõõduka ulatusega välimuse, pakendi või värvi erinevus ei ole puudus ega anna alust Müüja kulul tagastamiseks.

7.2. Tehnilised vead ja saidi kättesaadavus: Müüja ei garanteeri Veebilehe katkematut toimimist ega veatust. OstuTurg.ee võib aeg-ajalt olla hoolduses, küberrünnakus, serveririketes vms. Ostja tunnustab:

  • Katkestuste võimalus: Müüja ei vastuta kahjude eest, kui Veebileht on ajutiselt kättesaamatu.
  • Andme- või hinnavead: Kui süsteemivea või trükivea tõttu kuvab Veebileht ilmselgelt vale hinda või laoseisu, on Müüjal õigus see viga parandada ja vajaduse korral tühistada sellest eksitusest tulenev tellimus (p 3.1 alusel).
  • Turvameetmed: Müüja rakendab turvameetmeid, kuid Ostjal on soovitatav kasutada oma seadmetes viirusetõrjet.
  • Piiratud vastutus tõrgete eest: Müüja ei vastuta kaudsete kahjude eest (nt saamata jäänud tulu) seoses saidi tõrgete või kättesaamatusga, välja arvatud seadusega ettenähtud juhtudel.

7.3. Vääramatu jõud (force majeure): Müüja ei vastuta kohustuste täitmata jätmise või hilinemise eest, kui selle põhjuseks on Müüjast sõltumatud asjaolud (sõda, loodusõnnetus, pandeemia, valitsuse keeld, streik, kolmanda osapoole tarnehäired, elektrikatkestus jms). Selliste sündmuste kestel on Müüja kohustuste täitmine peatatud. Kui olukord pikeneb ebamõistlikult, võib tellimuse tühistada ning Müüja tagastab saamata jäänud kauba eest tehtud maksed. Mingit täiendavat hüvitist ei maksta.

7.4. Vastutuse piirang: Maksimaalses ulatuses, mis seadus lubab, on Müüja koguvastutus Ostja ees mis tahes nõude puhul (lepinguline, deliktiline jne) piiratud ostusummaga, mille Ostja vaidlusaluse kauba eest tasus. Müüja ei vastuta kaudsete ega erikahjude eest (nt saamata jäänud tulu, äritegevuse katkemine, andmekadu vms). Ostjal on õigus nõuda eeskätt neid lahendusi, mis Tingimustes sätestatud (asendus, parandus, tagastus jms). Müüja ei vastuta karistusliku kahju hüvitamise ega muude laiaulatuslike kahjunõuete eest, v.a seaduses sätestatud juhtudel.

7.5. Kolmandate osapoolte sisu või teenused: Veebileht võib sisaldada viiteid või linke kolmandate isikute veebilehtedele (tootja koduleht, makseteenuse pakkuja jms). Müüja ei vastuta nende sisu, teenuste või privaatsuspoliitika eest. Ostja tegeleb kolmandate pakkujatega omavastutusel. Müüja ei osale võimalikes vaidlustes Ostja ja kolmanda poole vahel, kuigi võib soovi korral aidata vahendada lahendust.

7.6. Tootjagarantii ja müüja vastutuse ulatus: V.a. seaduses nõutud garantiid ei anna Müüja otseselt täiendavaid garantiisid. Tooted võivad omada tootjagarantiid, mille tingimused on tootekirjelduses või tootja kodulehel. Seadusest tulenevaid õigusi (nt tarbijaõigused) ei saa Müüja lepinguga tühistada (vt p 9.4).

7.7. Õiguslikud piirangud: Miski Tingimustes ei välista ega piira (a) Müüja vastutust surma või tervisekahjustuse eest, kui see on põhjustatud Müüja hooletusest; (b) pettust või petturlikku väidet; (c) muid vastutusi, mida ei saa seaduse järgi piirata. Kui mõni punkt osutub ebaseaduslikuks või kehtetuks, kohaldatakse ülejäänud sätteid maksimaalses võimalikus ulatuses.

 

8. Teabe edastamine ja teavitused

8.1. Tellimuse kinnitus ja uuendused: Peamine suhtluskanal Müüja ja Ostja vahel on elektrooniline (e-post). Pärast tellimuse esitamist saadab Müüja (või veebisüsteem automaatselt) tellimuse kinnituse Ostja e-posti aadressile. Ostja peab veenduma, et sisestab kehtiva e-posti aadressi ning kontrollib ka rämpsposti kausta. Kui kinnitust ei tule, soovitame Ostjal Müüjaga ühendust võtta. Müüja saadab Ostjale ka saatekirja info (sh jälgimiskood), kui kaup on teele pandud, ja teavitab muudest olulistest asjaoludest (nt viivitusest).

8.2. Suhtlus probleemide lahendamiseks: Kui tellimuses esineb probleeme (nt laoseisu puudus, tarneviivitus, ebaselge aadress), võtab Müüja Ostjaga ühendust antud kontaktandmete kaudu. Ostjal on kohustus nendele kirjadele mõistliku aja jooksul vastata, et aidata vältida pikemaid viivitusi või määramatust. Kui Ostja on kättesaamatu, võib Müüja olla sunnitud tellimuse teatud ulatuses tühistama või edasi lükkama.

8.3. Tingimuste või poliitikate muudatused – teavitus: Kui Müüja muudab Tingimusi, avaldatakse need Veebilehel koos uuendatud kuupäevaga. Müüja võib suuremate muudatuste puhul teavitada Ostjat (nt e-postiga või veebikuulutusena), kuid see ei ole kohustus. Ostja jätkab Veebilehe kasutamist omal vastutusel, kinnitades, et on muudatustest teadlik. Varasematele või pooleliolevatele tellimustele laienevad need Tingimused, mis kehtisid tellimuse esitamise ajal, välja arvatud juhul, kui Ostja ja Müüja lepivad kokku teisiti.

8.4. Ametlike teadete edastamine: Juhul, kui Ostja soovib teha ametlikke avaldusi (nt kasutada seaduslikku taganemisõigust kirjalikult või esitada pretensioon), peab Ostja saatma teate kestval kandjal (e-post või paberposti teel). Müüja kontaktandmed:

  • E-post: hrelectronicsou@gmail.com
  • Postiaadress: Asuvere tee 7-4, Tihemetsa, Saarde vald, 86201 Pärnu mk, Eesti
  • Telefon: +372 5691 4158

Kui Müüja saadab ametliku teate Ostjale (nt vastus nõudele), saadab ta selle viimati teadaolevale e-posti aadressile või postiaadressile. E-kirja loetakse kättetoimetatuks samal või järgmisel tööpäeval, kui tagasisidet “kiri ei ole kohale toimetatud” ei ole saadud.

8.5. Klienditeenindus ja tugi: Ostja saab küsimuste või kaebuste korral pöörduda Müüja klienditeeninduse poole (kontaktid ülal). Müüja püüab vastata mõistliku aja jooksul (tavaliselt 1–3 tööpäeva). Ostja peaks esitama tellimuse numbri ja täpsed asjaolud, et kiiremini lahendust leida.

 

9. Lõppsätted

9.1. Reguleeriv õigus: Kõik käesolevate Tingimuste alusel toimuvad tehingud (sh lepingud, vaidlused) alluvad Eesti Vabariigi seadustele. ÜRO rahvusvaheliste kaupade ostu-müügilepingute konventsioon (CISG) ei kohaldu. Lepingu tõlgendamisel ja täitmisel juhinduvad pooled Eesti õigusest.

9.2. Vaidluste lahendamine ja läbirääkimised: Kui Ostjal tekib Müüjaga eriarvamus, kohustuvad pooled esmalt püüdma lahendada vaidluse kokkuleppe teel. Soovitame Ostjal võtta ühendust Müüja klienditeenindusega, et probleemist teavitada. Müüja püüab pakkuda sobivat lahendust (näiteks asendus, parandus, soodustus, tagastus). Kui vaidlust ei õnnestu lahendada läbirääkimistega, võib tarbijast Ostja pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole või kasutada ELi veebipõhist vaidluste lahendamise platvormi (ODR). Juhul, kui kompromissini ei jõuta, on mõlemal poolel õigus pöörduda kohtusse (vt p 9.3).

9.3. Kohtuvaidlused: Kui läbirääkimised ebaõnnestuvad ja vaidlus vajab õiguslikku lahendust, siis kuulub asi pädevusse Eesti kohtutes, eelistatult Harju Maakohtu alluvusse või Müüja registreeritud asukoha järgsesse kohtusse, kui seadus ei sätesta teisiti. Kui Ostja on ELis asuv tarbija, võib tal olla õigus pöörduda ka oma elukohariigi kohtusse vastavalt tarbijakaitse regulatsioonidele.

9.4. Tarbija seaduslikud õigused: Miski nendes Tingimustes ei piira tarbijana tegutseva Ostja õigusi, mis tulenevad Eesti või EL tarbijakaitse õigusaktidest. Vajadusel tõlgendatakse Tingimusi viisil, mis säilitab tarbija seadusjärgsed õigused (nt 2-aastane pretensiooni esitamise õigus, 14-päevane taganemisõigus jne).

9.5. Sätete kehtetuse mõju: Kui mõni säte (või sätte osa) tunnistatakse kehtetuks või õigusvastaseks, jäävad ülejäänud sätted kehtima maksimaalses võimalikus ulatuses. Kehtetu sätte asemel kohaldub lähim õiguspärane säte, mis vastab kõige enam poolte algsele eesmärgile.

9.6. Loobumise puudumine: Ühegi käesolevate Tingimuste sätte hilisem või ühekordne mitte-nõudmine või -täitmine ei tähenda, et Müüja loobub oma õigusest seda hiljem nõuda. Ükskõik milline erand või soodustus konkreetsele Ostjale ei tähenda automaatselt sarnast erandit tulevikus.

9.7. Terviklik kokkulepe: Käesolevad Tingimused (koos tellimuse kinnitusandmetega) moodustavad kogu lepingu Ostja ja Müüja vahel konkreetse tellimuse osas ning asendavad varasemad suulised või kirjalikud kokkulepped, mis ei ole Tingimustes sõnaselgelt toodud. Ostja kinnitab, et ei ole lepingu sõlmimisel tuginenud ühelgi lubadusel või teabel, mida Tingimustes või ostuprotsessis kirjas pole. Erandiks on otsesed ja kirjalikud lisakokkulepped, mille Müüja on Ostjaga sõnaselgelt kokku leppinud (nt e-kirja teel).

9.8. Keele eelistus: Käesolev dokument on esitatud eesti keeles. Kui ingliskeelne versioon ja eestikeelne versioon peaksid erinema, on Eestis kehtivaks interpretatsioonialuseks eestikeelne variant (v.a kui on sätestatud teisiti). Kogu Müüja ja Ostja vaheline ametlik suhtlus võib toimuda eesti keeles (võimalusel ka inglise keeles).

9.9. Õiguste loovutamine: Müüja võib oma õigused ja kohustused (nt veebipoe haldamine, tellimuste täitmine jms) üle anda kolmandale osapoolele (nt äriühingu ühinemise või müügi käigus), teavitades sellest Ostjat Veebilehel või e-postiga. Ostja ei või oma lepingujärgseid nõudeid või kohustusi üle anda kolmandale isikule ilma Müüja eelneva kirjaliku nõusolekuta, v.a kui tegemist on toote kinkimisega, mille kasutaja võib garantiijuhtumite korral samuti Müüja poole pöörduda (tõendades ostu päritolu).

9.10. Kontaktandmed: Küsimuste, probleemide või kaebuste korral võib Ostja pöörduda Müüja poole:

  • Ettevõte: HR Electronics OÜ (OstuTurg.ee)
  • E-post: hrelectronicsou@gmail.com
  • Aadress: Asuvere tee 7-4, Tihemetsa, Saarde vald, 86201 Pärnu mk, Eesti
  • Telefon: +372 5691 4158

Käesolevate Tingimustega nõustumine tähendab, et Ostja on tutvunud ülaltoodud sätetega ja kohustub neid täitma. Nende Tingimuste eesmärk on kaitsta Müüja õigusi ja huve maksimaalses seadusega lubatud ulatuses, tagades samas Ostjatele seadusest tuleneva kaitse. Mõlemad pooled on motiveeritud heale koostööle, et ostuprotsess sujuks ladusalt ning ausalt.

 

Aitäh, et kasutate OstuTurg.ee teenuseid!

 

Ostukorv